FANDOM

Výzva, anglicky Challenge, je fanouškovská činnost, při které účastníci vytvářejí práce všeho druhu (fanfiction, fanart, fanvid, drabble a další) dle předem zadaných kriterií. Může se jednat o výzvy zcela anonymní, kdy není znám zadavetel a někdy ani samotný tvůrce díla, stejně jako si mohou dva fanoušky vytvořit výzvy vzájemně a výsledné práci si vyměnit jako dárky.

Pro zadávání pravidelných výzev vznikají samostatné stránky, ať už se jedná o výzvy pravidelné vysílané v krátkých intervalech (Harry Potter Drabbles ) nebo výzvy vysílané kupříkaldu jednou za rok (Duben měsíc drabble ). 

Druhy výzevEditovat

Existuje několik druhů výzev, které získali během let mezi fanoušky popularitu a vyskytují se tedy v řadě fandomů s přibližně stejnými podmínkami.

Tajný Santa (Secret Santas)Editovat

Jedná se o výzvu založenou na západní tradici, kdy si každý ze skupiny (rodina, firemní kolektiv, přátelé) losováním zvolí jméno někoho dalšího z kolektivu a tomu posléze zakoupí dárek dle svého uvážení, který je na Vánoce předán aniž by byl dárce znám. U fanouškovských výzev vše nejčastěji probíhá tak, že zadavatel vyšla svou výzvu a tvůrce ji ji následně anonymně zpracuje a zadavateli věnuje. Jméno tvůrce je zveřejňováno po vánočních svtcích nebo také nikdy.

U nás existuje ekvivalent této výzvy v podobě různých druhů Adventních kalendářů nebo Dárkopsaní.

Dobročinná výzva (Charity Drive Challenges)Editovat

Je výzva kdy účastních vytvoří fanouškovskou práci na zadané téma a po jejím zveřejnění požádá o příspění peněžní částkou některé charitativní nebo podpůrné organizace kupříkladu fornou dárcovské sms.

U nás se vytvářením dobročinných výzev zaobírá Letní dobročinnost pořádaná Společností přo osvětu spisovatelů.

BingoEditovat

Výzva založená na pravidlech Binga. U nás pořádá Bingo výzvy Společnost pro osvětu spisovatelů. Jejích první Bingo výzva je Klišé bingo

OdkazyEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki