FANDOM

Severitus je označení pro druh fanfiction ve fandomu Harry Pottera, ve kterých je Severus Snape otcem Harryho Pottera nebo se o něj alespoň "otcovsky" stará.

Termín má původ ve výzvě, kterou uspořádala osoba s přezdívkou Severitus. Dala podnět k psaní fanfikcí, která měla splňovat určitá kritéria, mezi která patřilo kromě toho, že Severus je odhalen jako otec Harryho Pottera, také to, že Harry musí projít rozsáhlými fyzickými a psychickými změnami, které se spustí na jeho narozeniny, Remus Lupin se vrátí učit do Bradavic.

Původně takto byly označovány jen fanfikce splňující všechna tato kritéria, postupem času se však detaily začaly smývat. Jako severitus jsou nyní často označovány všechny fanfikce, kde vystupuje Severus Snape v otcovské roli vůči Harrry Potterovi.

Kromě pojmu severitus se občas užívá i označení sevitus. Zatímco severitus je označení fanfikcí, ve kterých je Severus biologickým otcem Harryho, Sevitus jsou ty, kde je jeho mentor, adoptivní rodič, otcovská figura, opatrovník a podobně. Za označení sevitus je prý zodpovědná Jan-AQ, která tak začala nazývat fikce, které jsou psané podle výzvy Severitus, ale nesplňovaly všechny její podmínky.

Příběhy typu severitus mohou být zároveň slash, het, ale nejčastěji jsou gen.

Příklady sev(er)itů:Editovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki