FANDOM

Queer As Folk (QAF) je americko-kanadský seriál založený na stejnojmenném britském seriálu vytvořeném Russellem T. Davisem. Scénaristy severoamerické verze byli především Ron Cowen a Daniel Lipman, pět sérií se na amerických televizních obrazovkách objevilo v letech 2000–2005. Seriál zachycuje život několika homosexuálních přátel žijících v Pittsburghu – Briana, Justina, Michaela, Emmetta, Teda, Lindsay a Melanie. Důležitou roli má v seriálu i Michaelova matka Debbie a několik dalších postav (Justinova kamarádka Daphne, Michaelův partner Ben…).

Americký Queer As Folk byl stejně jako jeho britská předloha průkopnickým dílem v mnoha ohledech – mimo jiné i v explicitním zobrazení sexu (včetně análního styku či rimmingu). Dotýká se také mnoha společenských otázek spojených s homosexualitou (např. tzv. coming out, HIV, homosexuální manželství a rodičovství, násilí proti LGBTQ).

K ústředním motivům seriálu patří nelehký a nekonvenční vztah dvojice Brian/Justin – tento pár se také nejčastěji objevuje ve fanouškovské tvorbě.

Fandom QAFEditovat

Fandom je přirozeně zajímavý především pro fanynky a fanoušky žánru slash, případně femslash – je zde několik kanonických mužských párů (Brian/Justin, Michael/Ben, Emmett/Drew…) i lesbická dvojice Lindsay/Melanie. Populární ve fanfikci je především už zmíněné párování Brian/Justin.

Fanfiction a další fanouškovskou tvorbu najdeme na mnoha multifandomových webech (Fanfiction.net, Archive of Our Own…) a dále například na LiveJournalu či InsaneJournalu. Existují i samostatné stránky věnované výhradně QAF a na Youtube bylo nahráno mnoho videí. Fandom má své příznivce a tvůrce i v českém či slovenském prostředí, přestože se nikdy neobjevil na obrazovkách českých televizí.

České/slovenské webyEditovat

Weby a archivy v AJEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki