FANDOM

Podfic je označení pro zvukový záznam fanfiction, nejčastěji čtený fanouškem, ale také skupinou fanoušků. Pokud je čtené dílo slash, může být také nazýváné podslash. Dalším názvem pro podfic je také audiofic.

Podficky jsou nejčastěji nahrávány ve formánu MP3, aby byly snadno dostupné pro všechny druhy přehrávacích zařízení od stopního počítače až po MP3přehrávač.

Čtenáři pod podficků jsou někdy samotní autoři povídky, ale častěji jsou to nadšení fanoušci díla, kteří se rozhodnu zprostředkovat svou oblíbenou fanfiction také v mluveném formátu.

Někteří autoři již předem do hlavičky svého díla uvádění povolení nebo výzvu k nahrání jejich povídky ve formě podficku.

Podfic archívyEditovat

Pro snadnější získávání podficků byli v zahraničí již vytvořený archívy na které lze audioficky nahrávat. Takový archív však v Čechách prozatím chybí a pokud se nějaký podfic vyskytne jedná se o samostatnou snahu fanouška či autora díla. Příkladem může být Mája , která své povídky na stránce v sekci Ke stažení dává k dispozici ve formátu MP3.

Zdroje Editovat

Podfic - Stránka na Fanlore.

V síti Wikia

Náhodná Wiki