FANDOM

Pairing je anglické slovo, česky znamená párování. Určuje postavy díla, které se v něm vyskytují v romantickém nebo sexuálním vztahu. Pairing může být kanonický (tedy takový, který se vyskytoval již v originálním díle) nebo nekanonický (ten, který autor sám stvořil). V každém fandomu existují pairingy, které jsou oblíbenější a užívanější než jiné.

Kromě pojmu pairing se užívá mezi fanoušky rovněž pojem OTP (= one true pairing), což je jediný pravý pár, který autor nebo čtenář uctívá nade vše.

Označování pairingů Editovat

Označování pairingů se provádí lomítkem, tj. postava1/postava2, ať už se jedná o párování hetero- nebo homosexuální povahy. Druhý způsob zápisu je zápis pomocí zkratek. Většinou jde o portmanteau, tedy o slovo složené ze dvou jiných slov. Pairingová jména se skládají z části křestního jména či příjmení párovaných postav.

Např. u fandomu Harry Potter se párování se Severusem Snapem většinou označuje Sna-, nebo jen Sn-, přičemž druhá část zkratky je tvořena částí jména druhého zúčastněného. U postavy Harry Potter naopak zkratka s párem, ve kterém se vyskytuje, končí tradičně na -rry. Nicméně tyto zvyklosti nejsou vždy striktně dodržovány.

Příklady pairingů: Editovat

Ve fanfiction se proto můžeme setkat s označením dramione (Draco Malfoy / Hermiona Grangerová), snarry (Severus Snape / Harry Potter), johnlock (John Watson / Sherlock Holmes), spirk (Spock / James T. Kirk) atd.

Většina fandomů dříve či později vytvoří seznam takových zkratek. Pro Harry Potter fandomu je takový seznam k nalezení například zde: seznam.

V síti Wikia

Náhodná Wiki