FANDOM

Omegaverse je označení pro druh AU fanfiction, ve kterém se vyskytující sexuální či milostné vztahy založené na hierarchickém uspořádání přejatém z výzkumu chování zvířat. Vystupují tam tzv. alfy, bety a omegy. Alfy jsou vůdci, jim se podřizují bety, nejníže stojí omegy. Tento typ příběhů se často pojí s vlkodlačími smečkami nebo se vyskytuje v souvislosti s jinými nelidskými tvory.

Nicméně v současnoti se použivá v mnoha fanfikcích jako alternativní uspořádání lidské společnosti, kde kromě mužského a ženského pohlaví existuje i toto další dělení. Při čemž schopnost odnosit dítě je přináleží v takovém světě nejen ženám, ale zejména všem omegám a schopnost oplodňovat nejen mužům, ale i všem alfám. Tedy bez ohledu na to, zda je daná osoba jinak definovaná jako muž či žena.

Společenská hierarchie může být, ale není nutnou součástí těchto příběhů. Existují i příběhy, v nichž vládnou světu omegy nebo v nichž omegy usilují o emancipaci.

Tento typ příběhů pravděpodobně vznikl a rozšířil se nejvíce ve fandomu Supernatural.

Odkazy: Editovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki