FANDOM

Jde o zkratku anglických slov "male pregnancy", tedy mužské těhotenství. Touto zkratkou se označují díla, ať už fanfikční, fanartová či jiná, ve kterých se vyskytuje těhotný muž.  Tento motiv se rozšířil ve fanfiction během druhé půle osmdesátých let. Jedním z prvních, možná vůbec první, případů je kresbička od Lindy White s těhotným Kirkem a popiskem "Bones, would you come to my cabin please? I think it's time you learned the truth about Setarcos." , vydaná roku 1980 v ST fanzinu "Galactic Discourse" #3.

Mpreg se nejčastěji vyskytuje jako podžánr slashových fanfičních povídek. Některé povídky poskytují pro tento jev nějaké vysvětlení, mnohé však nikoli. Mezi možná vysvětlení patří zásah magie, mimozemská či prostě nelidská biologie, alternativní vesmíry. Mpreg lze považovat za polarizační žánr. Zatímco někteří jeho fanoušci ho vyhledávají, jiní se mu snaží ze všech sil vyhnout.

Mnohem vzácněji se vyskytuje také FemPreg. Jde o příběhy, v němž ženské těhotenství vzejde se vztahu dvou žen. Příkladem kanonického fempregu je seriál Xena, ve kterém má hlavní hrdinka dceru s Callisto. V českém prostředí tento motiv dosud nebyl zaznamenán.[1]

Příklady MPreg děl: Editovat

Odkazy: Editovat

  1. http://fanlore.org/wiki/Mpreg

V síti Wikia

Náhodná Wiki