FANDOM

Fannibals.png

Fannibal je mezinárodní označení pro fanouška postavy Hannibala Lectera, popř. jeho příběhů. V současnosti je nejčastěji skloňováno v souvislosti se seriálem Hannibal od NBC, ale označuje i fanoušky ostatních děl s touto postavou.

Většina Fannibalů v současnosti ze všech sil bojuje za obnovení seriálu Hannibal, který byl předčasně ukončen po třech sériích. Situace se zdánlivě vyvíjí pozitivně, je však potřeba nepolevovat :-)

Pojmenování vzniklo spojením anglického fan + Hannibal. Množné číslo v češtině zní fannibalové a jako přídavné jméno se skloňuje podle vzoru jarní – fannibalí.

Fandomový Newsletter Editovat

Protože je tento fandom celosvětový a plný kreativních lidí, je někdy těžké sledovat všechny důležité projekty a akce, které se plánují. Fannibalka Ro proto pro zájemce každý měsíc vytváří obsáhlý Newsletter. K jeho odběru se lze přihlásit zasláním e-mailu na adresu[1]:

SAVEHANNIBALLIST@GMAIL.COM

Symboly fandomu Editovat

Květinové koruny Editovat

Hlavním symbolem fannibalů se souhrou nepředpokládaných a podivných náhod stal květinový věnec (květinová koruna, flower crown) nošený na hlavě. Na provedení nezáleží, původ je zahalen tajemstvím. Důležité je, že jak hlavní herci, tak i tvůrci seriálu tento symbol rozpoznávají už z dálky a může se klidně stát, že k vám díky tomu některý z nich přiběhne, aby si s vámi popovídal uprostřed natáčení, vyfotil se nebo vás políbil na tvář...[2] [3] Podle některých se květinové koruny ujaly poté, co na jednom z prvních setkání fanoušků se štábem někdo věnoval Bryanu Fullerovi květinový věnec. Ten se mu tak zalíbil, že ho posléze půjčil většině herců (včetně psa Winstona) a fotodokumentaci svědomitě šířil na Twitteru.

Paroží, jeleni Editovat

Big fannibal hug by furiarossaandmimma - hannibalartblog.blogspot.cz

Dalším významným symbolem je jelení paroží nebo rovnou celý jelen - především v černé barvě, nejlépe s peřím. Jistě už chápete, proč fannibalové milují vánoce! Parůžky se mohou připevnit přímo na květinový věnec, ale stejně dobře poslouží i kdekoliv jinde. Původ symbolu je zakotven přímo v seriálu - pochopíte již v prví epizodě...

Další symboly Editovat

Mezi další symboly jistě patří různé kuchyňské atributy. Důležité je si pamatovat, že většina fannibalů ráda vaří, nebo alespoň jí. Nejraději tak činí s nezdvořilými a protivnými jedinci.

Pro všechny fannibaly dobré vůle září na noční obloze hvězda (Fannibal star) jménem Hannigram[4].

Setkávání Fannibalů Editovat

Setkání fanoušků na lokální (národní) úrovni jsou většinou v rukou jich samotných. Lze se setkat kdykoliv, dobrou záminkou jsou různá výročí seriálu / účinkujících popřípadě možnost se sejít někde, kde herci ze seriálu zrovna živě vystupjí. V takovém případě totiž setkání nepotěší jen fanoušky, ale zároveň ukáže podporu samotnému seriálu a jeho tvůrcům / hercům (zn. květinové koruny sebou, většinou se to vyplatí!).

V ČR proběhla taková setkání zatím dvě - ku příležitosti prvního vystoupení Eddieho Izzarda (Abel Gideon) v Praze a k oslavě 4. výročí premiéry první epizody Hannibala, v Brně. Součástí druhého srazu byla také světová kinopremiéra 1. dílu.[5]

K mezinárodním setkáním dochází obvykle v rámci růtných konvencí (zvlášť pokud zahrnují hosty ze seriálu, filmů nebo autora). Z nedávných lze jmenovat German Comic Con v Dortmundu - zážitky z něj si lze prohlédnout pod hashtagem #FannibalsAtGCC. Mezinárodně se fannibalové sjeli i na premiéru Doktora Strange v Kodani, kde byl přítomen herec Hannibala (a Kaecilia) Mads Mikkelsen.

Pravděpodobně největší setkání Fannibalů vůbec probíhá již po čtyři roky v Londýně. Organizátor Starfury Conventions zde každoročně pořádá jediný evropský con plně věnovaný Hannibalovi - Red Dragon Con. Mezi hosty již byli všichni hlavní herci, v roce 2017 se připojil i tvůrce seriálu Bryan Fuller a fronty zájemců o autogram či fotografii prakticky zapříčinily kolaps programu. Fannibalové se tam sjíždí skutečně z celého světa, mnozí navíc přinášejí nádherné drobnosti jako dary pro ostatní.

V listopadu 2017 se uskuteční první ročník dalšího čistě Fannibalího conu, tentokrát v Torontu, kde byl seriál natáčen. FannibalFest je vyjimečný také tím, že se jedná o akci pořádanou samotnými Fannibaly, nikoliv nějakou obecně fanouškovskou organizací, a slibuje tak mnohem osobitější přístup.

Významné projekty Editovat

Ve fandomu každoročně vzniká opravdu mnoho kreativních i praktických projektů. Nelze zde obsáhnout všechny Fanknihy, které herci a tvůrci seriálu obdrželi, ani všechny fantologie, které byly Fannibaly společně sepsány a vydány. Vzniká také mnoho podpůrných skupin, kalendáře akcí, mapy rozmístění Fannibalů, giveawaye... Vše zásadní a aktuální lze nalézt ve výše zmíněném newsletteru, který je sám o sobě velmi významným projektem. Přesto existuje několik dalších nadstandartních projektů, které je dobré popsat blíže.

Fannibal Movement Editovat

Fannibal movement .png

Fannibal Movement je celosvětové hnutí lidí, kteří chtějí obnovení Hannibala pro 4. sérii a rádi pro to sami něco udělají.Plán je jednoduchý - každý den v týdnu kontaktovat jeden z potencionálních nových domovů pro seriál a dát jejich vedení vědět, že fanoušci jsou stále přítomní i hladoví po nových dílech. Hnutí zároveň iniciuje různé další akce za účelem zviditelnění seriálu i fandomu.

Reklama LA Times Editovat

V době, kdy se nominovalo na ceny Emmy 2016, se dvě Fannibalky (jedna z USA, druhá z Německa) domluvily a s pomocí Kickstarter projektu zafinancovaly vydání reklamy v Los Angeles Times, která propagovala Hannibala jako dílo hodné nominace na nejlepší drama. Té jsme se naneštěstí nedočkali, zato jsme však získali nominaci za speciální efekty.[6]

Hannibal, a Fannibal Musical Editovat

Muzikál Hannibal.png

Je to přesně to, jako co to zní - celé tři série Hannibala přetvořené do muzikálu.Projekt začal minulý rok na Red Dragon Conu 2, prostým nápadem jednoho z hostů. Výsledkem je cca hodinový muzikál, jehož zkrácená verze byla živě odehrána na RDC3. Z první řady vše sledoval Bryan Fuller, Hugh Dancy a další seriáloví hosté. Po skončení všichni zmínění muzikál ocenili dlouhou standing ovation. Záznam vystoupení není k dispozici, avšak lze nalézt fotografie, pdf program s texty i záznamy písní. Vše je dostupné pohromadě na fannibalmusical.tumblr.com.

Projekty v ČR Editovat

V našich končinách se fandom teprve formuje, ale děláme co se dá a několik menších projektů již také máme za sebou (i v běhu a jistě i před sebou).

Již výše byla zmíněna Fannibal star Hannigram, hvězda, jejíž pojmenování bylo zakoupeno jako valentýnský dar celému fandomu. S tím souvisí i vytvořený sybol / maskot hvězdy, jehož malé plyšákovité zpodobnění každoročně rozdáváme na Red Dragon Conu.

Na RDC2 jsme rovněž naučili všechny mluvit česky a společně natočili pozdrav pro TV Prima do diváckých zpráv. Skutečně byl odvysílán i s krásným seriálovým úvodem. Záznam je k prohlédnutí zde: youtu.be/UHz5G24dKNY

Během 2. setkání českých Fannibalů jsme také uspořádali výroční promítání prvního dílu Hannibala v prostorách starého kina. Pokud je nám známo, jednalo se o světovou kinopremiéru.

Externí odkazyEditovat

Reference Editovat
  1. http://the-winnowing-wind.tumblr.com/post/153918331554/subscribe-to-the-fannibal-newsletter
  2. http://the-winnowing-wind.tumblr.com/post/142256030989/a-tale-of-much-madsness-my-adventure-meeting
  3. http://chococriskis.tumblr.com/post/143330782947/that-time-i-met-mads-mikkelsen-a-two-act-saga
  4. http://mihatrochael.tumblr.com/post/139664522796/hannigram-location-of-the-fannibal-star
  5. H4nnivers4ry CZ meatup (recap): http://mihatrochael.tumblr.com/post/159202562221/h4nnivers4ry-cz-meatup-recap
  6. https://hannibalad.tumblr.com/

V síti Wikia

Náhodná Wiki