FANDOM

Web
Daily Slash
DS - Aktuální

Název:

The Daily Slash

Zakladatel(ka):

Mandragora, Blanch

Správci:

Mandragora

Založeno:

2007 - současnost

Typ:

Informační web

Fandom:

Nezadáno

URL:

http://daily-slash.blog.cz/

The Daily Slash (DS) je internetový portál zaměřený na propagaci žánru slash – shromažďuje odkazy na stránky s touto tématikou a především denně zveřejňuje informace o novinkách z oblasti slashe. Jde především o nové povídky či nové kapitoly povídek, včetně překladů. Kromě fanfikční tvorby propaguje The Daily Slash i originální texty vystavěné na párování osob stejného pohlaví.

Vznik portálu sahá do roku 2007. Jedna ze zakladatelek a vůdčí postava DS, „šéfredaktorka“ Mandragora, o něm píše následující: „Večer dne, kdy nepříjemné události na české slashové scéně (šlo o tzv. Aféru s panem Anonymem) vyvrcholily tím, že byl, naštěstí dočasně, vyřazen z provozu archiv HSS, se sešly vůdčí osobnosti naší malé komunity na poradě, aby probraly vzniklou situaci a prodiskutovaly možnosti jejího řešení. Jedním ze závěrů porady byl úkol vytvořit prostor pro informování čtenářské veřejnosti. Proto jsme založily internetové noviny Daily-Slash…“

DS každý den především uveřejňuje už zmíněné aktualizace povídek, které na základě na stránkách dostupného formuláře zasílají redakci sami autoři a autorky – v srpnu 2014 činil celkový počet dosud zveřejněných aktualizací přes 14 000. V menu Aktualit nalezne čtenářka či čtenář nejen novinky posledních dní – může se podívat, co nového bylo tento či minulý týden, zvolit si další kritéria pro vyhledávání. Z fandomů se zřejmě nejčastěji objevuje Harry Potter, dalšími jsou např. Glee, Queer As Folk, Sherlock, Star Trek, LOTR, nechybí ani zmíněné originální slash příběhy.  

Na stránkách DS najdeme i rozcestník na slash archivy, weby a blogy, který odkazy doplňuje stručnou charakterizací. K DS patří i články či servis se spoustou užitečných informací pro autory či překladatele – odkazy na lexikony, slovníky, pravidla pravopisu aj. Denně navštíví DS několik set osob, k srpnu 2014 zaznamenal portál už přes 1 833 000 návštěv.

Odkazy/zdroje:

V síti Wikia

Náhodná Wiki