FANDOM

Chan je termín užívaný ve fanfiction k označení sexuálního aktu, jehož se účastní nezletilá osoba. Používá se jako varování na začátku povídky pro čtenáře, kteří se chtějí vyhnout tomuto druhu obsahu.

Význam pojmu je nejasný zejména co do věkových hranic, protože plnoletost či způsobilost k sexuálnímu aktu je v různých zemích a kulturách definována jinak. Tento druh fanfikcí je častým zdrojem kontroverze.

Původ termínu Editovat

Termín vychází z japonštiny, kde je chan sufixem, který se připojuje ke jménu nějaké osoby, například Kimiko-chan. Tímto sufixem jsou označovány zejména děti, dívky. Má zhruba funkci české zdrobněliny. Vzbuzuje dojem, že takto označenou osobu považuje mluvčí za roztomilou.

V samotném Japonsku se však tento termín neužívá. Ve fanfiction vycházející z japonských kořenů se užívá mnohem častěji termínu shota.

V západním mediálním fandomu se teto termín rozšířil ze Star Wars fandomu, ve kterém příznivci páru Qui-Gon/Obi-Wan často přezdívali malého Obi-Wana "Obi-chan". Příběhy o nich začaly být označovány pojmem chan. [1]

Zdroje: Editovat

  1. http://fanlore.org/wiki/Chan

V síti Wikia

Náhodná Wiki