FANDOM

Badfiction, nebo také badfic je termín používaný k popisu fanfikčních příběhů, které se vyznačují velmi nízkou kvalitou. Tato špatná kvalita se projevuje například chybnou gramatikou, nesouvislým dějem a podobně. Povídka označená za badfiction se díky nelogičnosti a celkové nevěrohodnosti jeví jako velice bizarní. Povídka bývá takto označována bez ohledu na to, zda vznikla jako špatná nedopatřením či záměrně, ve snahou pobavit svou "špatností" čtenáře.

Historie Editovat

Špatná fanfiction byla kritizována a parodována od samých počátků své existence. Mezi časný případ záměrně "špatné" povídky lze považovat parodickou A Trekkie’s Tale od Pauly Smith, což je krátká parodická hříčka, která dala pojmenování fenoménu Mary Sue. Postupem času začali někteří čtenáři vyhledávat a šířit povídky, jež považovali za "tak špatné, až byly dobré". Začali vznikat i archívy specializované na badfiction. Jeden z nich, archív Englishchick, razil a zpopularizoval termín "Badfic."[1]

Trollfic Editovat

Pro odlišení úmyslně a záměrně špatné fanfiction vznikl termín trollfic. Jako trollfic bývá označován badfic, o němž je známo nebo se předpokládá, že vznikl s úmyslem napsat humorně či parodicky špatnou povídku. Jediným rozdílem je tedy autorův záměr a proto bývá někdy obtížné určit, která fanfikce si zaslouží označení trollfic nebo badfic.

Dramatická četba Editovat

Badfiction se často stává materiálem pro dramatické čtení. Původci těchto čtení doufají, že pobaví své posluchače spojením vážného dramatického projevu a děje plného abnormálních situací, které se v těchto příbězích často vyskytují.  Některé fanfiction, například Half-Life: Full Life Consequences  vděčí za velkou část své popularitu právě takovým čtením.[2]

Odkazy Editovat

Zdroje: Editovat

  1. http://www.englishchick.com/badfic/badfic.htm
  2. http://knowyourmeme.com/memes/badfics#fn11

V síti Wikia

Náhodná Wiki